2016
Velsignelser ved å streve fremover
Januar 2016


Velsignelser ved å streve fremover

Å leve som et trofast medlem av Kirken gir fantastiske velsignelser. Men det betyr ikke at livet ikke noen ganger vil være vanskelig. Fristelser, falske venner, utfordringer i familien, alt mulig. Det er mye som vil prøve å trekke deg bort fra paktens vei.

Det er derfor årets GUF-tema, “streve fremover med standhaftighet i Kristus” (2 Nephi 31:20), har slikt et mektig budskap. Når du strever fremover med standhaftighet i Kristus og holder fast ved dine pakter, kan Gud gjøre fantastiske ting for deg og gjennom deg. Og samtidig kan han hjelpe deg å føle håp, trøst og fred.

Det var noe profeten Joseph Smith visste utmerket godt. Han var bare 14 da han opplevde det første syn. Da han knelte for å be i den hellige Lund, ble han angrepet av en usynlig kraft med så overveldende styrke at den truet med å tilintetgjøre ham. Bare ved å anvende hele sin styrke til å påkalle Gud ble han reddet, og fikk se Faderen og Sønnen.

Senere, da Joseph fortalte om sin opplevelse, ble han latterliggjort av venner og lokale ledere (se Joseph Smith – Historie 1:15–17, 21–26). Denne forfølgelsen ga seg aldri, og skulle til slutt koste ham livet 24 år senere.

Men Joseph strevde fremover med håp, og han gjorde det gladelig i tjeneste for Herren. Han holdt seg trofast i Kristus og utøvde tro til å gjøre det rette, og Gud velsignet og styrket ham. Han vil gjøre det samme for deg.

Så strev fremover. Bestem deg for å etterleve evangeliet. Hold blikket godt festet på Frelseren. Ha “et fullkomment, klart håp og kjærlighet til Gud og alle mennesker”. Nyt Kristi ord. Utfør tjeneste under ledelse av prestedømmet. Prøv å bli det Gud ønsker at du skal være.

Når du strever fremover og inngår og holder pakter på veien til evig liv, vitner vi om at du vil finne lykke.

Skriv ut