2016
Veien videre
Januar 2016


Veien videre

Har du tenkt på hvor du er på vei og hvor du ønsker å ende opp? GUFs tema for 2016 er 2 Nephi 31:20, og dette ene verset gir deg syv råd om din retning i livet. Her vil du finne guddommelig befalt retning, handling, holdning, læring og lovet belønning for din innsats. La oss se på noen stikkord i dette verset.

Å streve fremover innebærer at du må gjøre en reell innsats mot en eller annen motstridende kraft. Vi må bruke energi på å etterleve evangeliet, fordi vi er omgitt av en verden av motstand mot Guds bud.

Er du standhaftig i Kristus? Er du urokkelig i din lojalitet til ham?

Hvis du blir i ham (se Johannes 15:4) og følger hans læresetninger, da er du virkelig standhaftig, og du vil utvilsomt motta velsignelser.

Ditt håp og din kjærlighet til Gud og mennesker vokser når du forstår og føler Guds kjærlighet personlig. Denne forståelsen vokser når du nyter Kristi ord, eller med andre ord når du takknemlig og målbevisst anvender Kristi ord i ditt eget liv.

Og til slutt må du holde ut! Høres dette dystert og slitsomt ut? Å holde ut kan bety å fortsette med det gode du gjør – være standhaftig i din innsats for å streve fremover. Når du jevnt og trutt holder deg på evangeliets vei, holder du ut.

Er det verdt det? JA! Vår kjærlige Fader i himmelen ønsker at vi skal komme tilbake til ham for å få evig liv sammen med ham, fordi han vet at det er der vi vil få sann, varig lykke og glede utover det vi nå kan forestille oss. Det er derfor han i 2 Nephi 31:20 har forklart så tydelig og konkret hva som skal til for å vende tilbake til ham. Vi kan klare dette med hans hjelp. Han vil alltid berede veien for oss så vi kan gjøre det han befaler.

Skriv ut