2020
Jeg følte min Himmelske Faders Kjærlighet
August 2020


Sagt av Siste Dagers Hellige

Jeg følte min Himmelske Faders Kjærlighet

En patriarkalsk velsignelse gis av patriarken og inneholder råd og veiledning fra vår himmelske Fader til den som mottar velsignelsen. Cecilie og jeg fikk våre patriarkalske velsignelser i oktober 2019. Tiden i forkant av velsignelsen var en veldig dårlig periode for meg. Jeg var veldig usikker på troen min og på Kirken generelt. Jeg har aldri likt å snakke om problemene mine, så når biskopen ville snakke med meg en søndag og spurte hvordan det gikk, sa jeg med et smil at det gikk bra. Til min overraskelse spurte han en gang til, og jeg begynte å grine. Jeg fortalte ham alt det jeg tenkte på, og alt jeg var usikker på mens tårene trillet. Men mot slutten av samtalen sa jeg at jeg ønsket å få min patriarkalske velsignelse. Når jeg tenker tilbake på denne samtalen var det litt rart at jeg spurte om å få en patriarkalsk velsignelse ut fra hvor usikker jeg var på min egen tro, men jeg gjorde det likevel. Jeg ble litt irritert på meg selv i etterkant fordi jeg sa jeg ville få den, men i dag angrer jeg ikke ett sekund.

Med en gang vi gikk inn i huset til patriarken, følte jeg en så overveldende, fredfull og rolig følelse. Da patriarken la hendene på hodet mitt og begynte snakke, følte jeg virkelig at Gud snakket direkte til meg gjennom ham. Han sa alt det jeg trengte å høre og jeg følte min himmelske Faders kjærlighet til meg.

Jeg har aldri hatt en så sterk åndelig opplevelse før. All usikkerheten og tvilen jeg hadde hatt tidligere om Kirken, ble borte.

President Ezra Taft Benson sa følgende: “Menn og kvinner som overlater sitt liv til Gud, vil oppdage at han kan gjøre langt mer ut av deres liv enn de selv kan. Han vil gi dem større glede, utvide deres syn, gjøre deres sinn levende, styrke deres muskler, oppløfte deres ånd, mangfoldiggjøre deres velsignelser, gi dem flere muligheter, trøste deres sjel, gi dem venner og gi dem fred. Den som mister sitt liv i Guds tjeneste, vil finne evig liv.”

Opplevelsen jeg hadde med min patriarkalske velsignelse har vært et stort vendepunkt i midt liv. Nå har jeg et større ønske om å lese i Skriftene og be slik at jeg kan holde mer nær min himmelske Fader og få de velsignelsene han har lovet meg. Patriarkalske velsignelser er noe helt spesielt med kirken vår. Muligheten vi har til å få en så konkret og personlig veiledning fra Herren, er noe vi ikke bør ta for gitt. Jeg oppfordrer alle som har fått sin patriarkalske velsignelse til å lese gjennom den i dag og tenke over hva dere følte da dere fikk den.

Til alle dere som ikke har fått deres patriarkalske velsignelse enda og føler dere klar for det, håper jeg at dere vil vurdere det.

Jeg vet at vår himmelske Fader elsker oss og har en plan for hver enkelt av oss. Jeg er takknemlig for det eksempelet Jesus er for meg og for at vi på grunn av ham har muligheten til å omvende oss og begynne på nytt, uansett hva vi har gjort. Jeg er takknemlig for at jeg har vokst opp i en familie som er medlem av kirken og for at jeg har evangeliet i livet mitt.

Skriv ut