2020
Vårt håp, vårt lys, vår styrke
Oktober 2020


Det siste ordet

Vårt håp, vårt lys, vår styrke

Fra en sending fra en aften med en generalautoritet for religionslærere 8. feb. 2019.

Da jeg ble ordinert til apostel, uttrykte vår kjære president Thomas S. Monson (1927–2018) at jeg skulle være et spesielt vitne om Jesu Kristi navn i hele verden. Jeg tok ikke lettsindig på den befalingen. Jeg fordypet meg i Skriftene for å merke meg Herrens navn og titler. Alle disse som jeg vil dele med dere er fra skriftsteder som minner oss om vårt håp som er i ham.

Han er Israels håp (Jeremia 17:13), den klare morgenstjerne (Johannes’ åpenbaring 22:16), den gode hyrde (Lære og pakter 50:44), Rådgiver (Jesaja 9:6; 2 Nephi 19:6), Fredsfyrste (Jesaja 9:6; 2 Nephi 19:6), befrier (Romerne 11:26), verdens lys (Johannes 8:12) og yppersteprest for de goder som skulle komme (Hebreerne 9:11). Han er mektig til å frelse (Alma 34:18; Lære og pakter 133:47) og den som har all makt (Lære og pakter 61:1).

Kristi innflytelse, avtrykk og rekkevidde er altomfattende. Han er der når vi vakler og anstrenger oss for å gå fremover. Og når vi feiler, er han “lyset som skinner i mørket” (Lære og pakter 6:21), klarere enn noensinne. Han elsker oss i våre beste og mørkeste stunder.

Å være en Jesu Kristi disippel er ingen gjettelek. Hans sti er godt merket med hans fotspor. Når vi følger ham, utvikler vi kjærlighet for det han elsker. Når vi fornyer våre pakter med ham hver uke og tar del i den hellige nadverden, vokser vi i forståelse av ham som verdens Forløser (Lære og pakter 93:9), Sannhetens Ånd (Lære og pakter 93:9) og Ordet (Lære og pakter 93:8).

Kjære venner, dette er den Frelseren jeg kjenner, elsker og høyakter av hele mitt hjerte. Fra dypet av mitt hjerte bærer jeg mitt vitnesbyrd om ham og hans godhet og barmhjertighet. Han har lovet: “Dere er mine venner, og dere skal få en arv med meg” (Lære og pakter 93:45).

Jesus Kristus er alltid løsningen på de problemer og utfordringer som er del av denne jordiske erfaringen. Ved å forstå hans misjon og hans evangelium, vil vår kjærlighet til ham og vår tro på og tillit til ham styrke oss.

Skriv ut