2021
Inspirerede ændringer af missionering blev en velsignelse for min familie
April 2021


Unge voksne

Inspirerede ændringer af missionering blev en velsignelse for min familie

Ændringerne i missionærernes kommunikation med deres familier, hjalp mig med at dele evangeliets sandheder med min mor.

Billede
woman using smartphone

Jeg har nu været medlem af Kirken i otte år sammen med min far og to af mine søstre. Siden jeg er blevet medlem, har jeg set vidunderlige velsignelser, som min himmelske Fader har forberedt til mig og min familie. Evangeliet har virkeligt velsignet mig og hjulpet mig med at finde den glæde, jeg var på udkig efter!

Da jeg først begyndte med at læse Mormons Bog, talte historien om Lehis syn af livets træ til mit hjerte (se 1 Ne 8; 11). Jeg kunne relatere til det, fordi jeg også ønskede, at hele min familie og alle, jeg elskede, kunne være i stand til at smage frugten fra træet og føle Guds kærlighed i deres liv.

Det var grunden til, at jeg gjorde mig klar til at tage på fuldtidsmission og jeg blev sendt til missionen i Guatemala City i Guatemala.

Under min missionstid så jeg mange folk ændre sig til det bedre på grund af evangeliet. Og det fyldte mit hjerte med glæde hver dag. Men hver gang min kammerat og jeg underviste familier, blev jeg mindet om min egen familie, særligt min mor, som ikke var medlem af Kirken. Hver gang det var forberedelsesdag, opmuntrede jeg hende i mine e-mails til at mødes med missionærerne. Jeg bad til, at vor himmelske Fader ville forberede hendes hjerte på at modtage evangeliet.

En inspireret mulighed

Jeg var stadig på min mission, da en inspireret ændring angående missionærernes kommunikation med deres familier fandt sted.1 Da jeg først hørte nyheden, lod Ånden mig vide, at dette var en mulighed for at opfordre min mor til at lære mere om evangeliet. Jeg følte stor glæde ved den ændring og den følelse. I løbet af ugen bad jeg Herren om at hjælpe mig med at forstå, hvad han gerne ville, at jeg skulle dele med hende.

Da det blev forberedelsesdag, og jeg så min mor på computerskærmen, fik jeg en stærk indskydelse om, at vi skulle bede en bøn. Jeg udtrykte følelsen for hende, og hun var med på idéen. Under videoopkaldet forklarede jeg hende hovedbudskabet, som jeg forsøgte at dele som missionær: At Jesu Kristi evangelium var blevet genoprettet. Jeg vidnede af hele mit hjerte om, at jeg vidste, det var sandt. Jeg bad hende også om at bede og spørge Gud om de ting, så hun selv kunne vide det. Vi afsluttede vores samtale med en bøn, som hun fremsagde. Vi mærkede begge Ånden så stærkt, at den gennemtrængte vores hjerte. Efter det opkald sendte jeg en henvisning til missionærerne i hendes område.

Jeg ventede utålmodigt på at høre fra hende igen ugen efter. På samme måde som vi havde gjort det første gang, startede vi vores videochat med en bøn. Så lyttede jeg til Ånden for at forstå, hvad jeg skulle dele med hende. Det gjorde vi i ugevis. Til sidst begyndte hun til min overraskelse at mødes med missionærerne. Og jeg lagde mærke til en ny gnist i hendes øjne.

Vor himmelske Fader kan udføre mirakler gennem os

Da jeg kom hjem, tog jeg med min mor til hendes lektioner med missionærerne. Under en af de lektioner udtrykte hun med et smil, at hun ønskede at indgå pagter med Gud. Jeg blev mundlam over at høre, hvordan hun havde modtaget svar om, at evangeliet var sandt! Igen fyldte Ånden rummet og bekræftede for os, at vi var vidner til sandhed.

Og blot få uger efter min hjemkomst blev jeg vidne til en af min missions største mirakler: Min mor gik i dåbens vande og indgik pagt med vor himmelske Fader.

Tårerne løb ned ad mine kinder, da jeg så hende gå ned i vandet. Da jeg efterfølgende omfavnede hende, følte vi begge en masse, men vi følte frem for alt Guds kærlighed til os. Hun så mig i øjnene og sagde: »Jeg føler det som om, at Gud omfavner mig og byder mig velkommen. Jeg ved, at han ventede på mig.«

Ældste Dieter F. Uchtdorf fra De Tolv Apostles Kvorum har sagt, at missionering nogle gange kan gøres, når vi forstår, »at det ikke er jeres opgave at konvertere mennesker. Det er Helligåndens opgave. Jeres opgave er at dele, hvad I har på hjerte, og leve i overensstemmelse med jeres overbevisninger …

Følg den vej, og Gud vil udvirke mirakler igennem jer til velsignelse for sine dyrebare børn.«2

Da jeg hørte min mors ord, blev mit vidnesbyrd yderligere styrket. I det øjeblik vidste jeg af hele mit hjerte, at vor himmelske Fader hører vores bønner og kan hjælpe os med at dele træets frugter med andre – særligt vores egen familie.

Noter

  1. Se »Missionaries Now Have More Options to Communicate with Families«, 15. feb. 2019, newsroom.ChurchofJesusChrist.org.

  2. Dieter F. Uchtdorf, »Missionering: Del, hvad I har på hjerte«, Liahona, maj 2019, s. 17.

Udskriv