2021
Lærer at alt kan overvindes gennem Jesus Kristus
April 2021


Til forældre

Lærer at alt kan overvindes gennem Jesus Kristus

Billede
a family standing together holding hands and forming a circle

Fotografi fra Getty Images

Kære forældre

Denne måneds udgave omfatter vigtige emner såsom Jesus Kristus og hans forsoning, overvindelse af verdslige bekymringer og at drage omsorg, hvis I eller en ven er handicappet. Brug nedenstående artikler og billederne til at indlede samtaler med jeres familie og hjælpe dem med at forstå disse og andre aspekter af Jesu Kristi gengivne evangelium.

Samtale om evangeliet

Fokus på Kristus

I påsketiden kan vi fokusere mere på Frelseren og hans sonoffer for os. Brug »Grundlæggende om evangeliet« på side 6 og ældste Jeffrey R. Hollands artikel på side 8 til at lære jeres børn, hvad Jesus Kristus har gjort for os. I kan i fællesskab lave en liste over de måder, som Kristi eksempel, lærdomme, liv, død, forsoning og opstandelse velsigner jer og jeres familie i dag. Udvid jeres drøftelse med artiklen på side 22 om de markante forskelle på Frelseren og Satan.

Overvej, hvordan jeres familie kan gøre noget kristuslignende i denne påsketid.

Overvind verdens bekymringer

Herrens vilje bør veje tungere for os end denne verdens bekymringer. Læs denne artikel på side 18 af ældste Hans T. Boom, og drøft disse spørgsmål som en familie: Hvilke verdslige bekymringer er en forhindring for jer? Hvordan kan I fokusere mere på Herrens vilje? Har I haft en oplevelse, der ligner ældste Booms? Hvad lærte I?

Handicap og omsorg

Læs artiklerne på side 30 og 32. Find de begreber, der virke mest relevante for jeres børn. Hvis nogen i familien har et handicap, kan I fokusere på det gode han eller hun er i stand til at gøre. Hvis I drager omsorg for én med et handicap, kan I drøfte, hvordan disse principper kan ændre den måde, I hjælper den person på.

Kom og følg mig-støtte

Se på side 25 en kort skildring af Jane Manning James’ liv, en trofast kvinde i genoprettelsens første dage.

Find materiale på side 26, der kan understøtte familiens ugentlige Kom og følg mig-studie.

Familiestudiesjov

Forenet som en

Lære og Pagter 38:24-31

I Lære og Pagter 38:27, siger Frelseren, »Jeg siger jer: Vær ét; og hvis I ikke er ét, er I ikke mine.« Vi opfordres til at være ét, så vi »kan undgå fjendens magt« (L&P 38:31).

  1. Stå sammen i midten af rummet.

  2. Vælg en person, som skal gå gennem midten af gruppen.

  3. Gentag øvelsen, men stå denne gang tættere sammen som gruppe, hvor arme og hænder forbindes, hvis der er mulighed for det.

Samtale: Hvordan er vi bedre beskyttet mod ydre påvirkninger, når vi står stærkere og tættere sammen? Hvordan beskytter større samhørighed os? 

Personlig åbenbaring

Lære og Pagter 42:61

Herren vil give os åbenbaringer i vores liv. »Hvis du beder derom, skal du modtage åbenbaring på åbenbaring, kundskab på kundskab« (L&P 42:61).

  1. Sid som familie i en rundkreds. Skift til at besvare spørgsmålet: »På hvilke måder kan jeg søge personlig åbenbaring?«

  2. Giv eksempler fra skrifterne.

  3. Hvordan »hører vi ham«?

Samtale: Hvad kan vi som familie gøre for at hjælpe hinanden med at modtage og genkende personlig åbenbaring?

Valgfri aktivitet: Læs i fællesskab Russell M. Nelsons tale »Åbenbaring for Kirken, åbenbaring for vores liv«, Liahona, maj 2018, s. 93-96.

Udskriv