Liahona
Hvad vil I give afkald på for at kende Gud?
Juli 2024


»Hvad vil I give afkald på for at kende Gud?«, Liahona, juli 2024.

Kom og følg mig

Almas Bog 22

Hvad vil I give afkald på for at kende Gud?

Billede
mand går på stranden

Efterlevelse af evangeliet kræver ofte ofre. Vor himmelske Fader beder os om at opgive vores naturlige tilbøjeligheder for at modtage noget meget større: En kundskab om Gud og de uforlignelige velsignelser, han tilbyder.

Kong Lamonis far demonstrerede denne vilje til at ofre, da han bad: »O Gud, Aron har fortalt mig, at der findes en Gud, og hvis der findes en Gud, og hvis du er Gud, vil du da give dig til kende for mig, så vil jeg aflægge alle mine synder for at kende dig og for at kunne blive oprejst fra de døde og blive frelst på den yderste dag.« (Alma 22:18; fremhævelse tilføjet).

Præsident Russell M. Nelson har undervist om, at overvindelse af verden og at komme vor himmelske Fader og Jesus Kristus nærmere indebærer at vælge »at afholde [sig] fra alt det, der driver Ånden væk« og at »være villige til at ›aflægge‹ selv vores yndlingssynder.«

Velsignelser

Udover de velsignelser, som kong Lamonis far søgte, nemlig opstandelse og frelse, har præsident Nelson nævnt flere velsignelser, der kommer af vores indsats for at blive mere som Jesus Kristus og blive på pagtsstien. Disse omfatter:

  • Forandring af hjerte og væsen

  • Næstekærlighed

  • Ydmyghed

  • Gavmildhed

  • Venlighed

  • Selvdisciplin

  • Fred

  • Selvsikkerhed

  • Glæde

  • Ro

  • Åndelig styrke

  • Personlig åbenbaring

  • At øge troen

  • Englebetjening

  • Mirakler

Hvis I har svært ved at ofre visse synder, så giv ikke op. Præsident Nelson minder os om, det »at overvinde verden bestemt ikke betyder, at man bliver fuldkommen i dette liv, og det betyder heller ikke, at ens problemer på magisk vis forsvinder – for det gør de ikke. Og det betyder ikke, at I ikke stadig vil begå fejl. Men at overvinde verden betyder, at jeres modstand mod at synde vil øges.«

Når vi gør en indsats for at opgive vores synder ligesom kong Lamonis far, vil vi opdage, at det at kende Gud altid er prisen værd. Ved at gøre det vil vi hver især opleve, at vores liv bliver til noget større, end vi selv kunne have gjort det til.

Udskriv