Liahona
Vuosikymmeniä omistautunutta palvelua – valikoituja opetuksia presidentti Russell M. Nelsonilta
Syyskuu 2024


”Vuosikymmeniä omistautunutta palvelua – valikoituja opetuksia presidentti Russell M. Nelsonilta”, Liahona, syyskuu 2024.

Vuosikymmeniä omistautunutta palvelua – valikoituja opetuksia presidentti Russell M. Nelsonilta

Nyt 100-vuotiaana presidentti Nelson on palvellut 40 vuotta apostolina. Seuraavassa on hänen opetuksiaan siltä ajalta, kun hän on ollut kirkon presidentti.

Kuva
Erilaisia tilanteita presidentti Russell M. Nelsonin elämästä

Aloita pitäen mielessä päämäärä

”Päämäärä, johon jokainen meistä pyrkii, on saada avuksemme voima Herran huoneessa, tulla sinetöidyksi perheinä, olla uskollisia temppelissä tehdyille liitoille, jotka tekevät meistä kelvollisia Jumalan suurimpaan lahjaan – iankaikkiseen elämään. Temppelitoimitukset ja siellä tekemänne liitot vahvistavat ratkaisevalla tavalla elämäänne, avioliittoanne ja perhettänne sekä kykyänne vastustaa vastustajan hyökkäyksiä. Teidän palvelunne temppelissä ja teidän palvelutyönne siellä esivanhempienne puolesta siunaavat teitä entistä suuremmalla määrällä henkilökohtaista ilmoitusta ja rauhaa ja lujittavat sitoumustanne pysyä liittopolulla.”

Kulkiessamme yhdessä eteenpäin”, Liahona, huhtikuu 2018, s. 7.

Tee parannusta päivittäin

”Mikään ei ole vapauttavampaa, ylevöittävämpää tai tärkeämpää meidän yksilölliselle edistymisellemme kuin säännöllinen, päivittäinen keskittyminen parannuksen tekemiseen. Parannus ei ole yksittäinen tapahtuma, se on prosessi. Se on avain onnellisuuteen ja mielenrauhaan. Kun parannukseen yhdistyy usko, se avaa meille pääsyn Jeesuksen Kristuksen sovituksen voimaan.”

Me voimme toimia paremmin ja olla parempia”, Liahona, toukokuu 2019, s. 67.

Tee liittoja ja pidä ne

”Jokainen nainen ja jokainen mies, joka tekee liittoja Jumalan kanssa ja pitää nuo liitot ja joka osallistuu kelvollisena pappeuden toimituksiin, voi suoraan saada Jumalan voimaa. Ne, jotka saavat endaumentin Herran huoneessa, saavat liittonsa avulla Jumalan pappeuden voiman lahjan sekä tiedon lahjan, jotta he osaavat ammentaa tuota voimaa.”

Hengellisiä aarteita”, Liahona, marraskuu 2019, s. 77.

Kuule Herraa

”Isämme tietää, että kun meitä ympäröi epävarmuus ja pelko, niin meitä auttaa kaikkein eniten se, että kuulemme Hänen Poikaansa.

Sillä silloin kun me pyrimme kuulemaan – todella kuulemaan – Hänen Poikaansa, meitä ohjataan tietämään, mitä tehdä tilanteessa kuin tilanteessa.”

Kuule Häntä”, Liahona, toukokuu 2020, s. 89.

Päätä antaa Jumalan vallita

”Kun pidämme mielessä nimen Israel hepreankielisen määritelmän, me huomaamme, että Israelin kokoaminen saa lisämerkityksen. Herra kokoaa ne, jotka haluavat antaa Jumalan vallita heidän elämässään. Herra kokoaa ne, jotka haluavat valita sen, että antavat Jumalan olla tärkeimpänä vaikuttajana elämässään.”

Anna Jumalan vallita”, Liahona, marraskuu 2020, s. 92.

Voita maailma

”Maailman voittaminen ei ole yksittäinen tapahtuma, joka tapahtuu päivässä tai kahdessa. Sitä tapahtuu koko elämän ajan, kun toistuvasti otamme vastaan Kristuksen opin. Kasvatamme uskoa Jeesukseen Kristukseen tekemällä parannusta päivittäin ja pitämällä liitot, jotka antavat meille voimaa. Pysymme liittopolulla ja meitä siunataan hengellisellä voimalla, henkilökohtaisella ilmoituksella, vahvistuvalla uskolla ja enkelien palveluksella. Kristuksen opin mukaan eläminen voi tuottaa voimakkaimman, hyveellisimmän kierteen, joka luo elämäämme hengellistä liikevoimaa.”

Maailman voittaminen ja levon löytäminen”, Liahona, marraskuu 2022, s. 97.

Tee valinta olla rauhantekijä

”Kiistely karkottaa Hengen – joka kerta. Kiistely vahvistaa sitä väärää käsitystä, että yhteenotto on oikea tapa ratkaista erimielisyydet; mutta se ei koskaan ole. Kiistely on valinta. Rauhan rakentaminen on valinta. Teillä on tahdonvapaus, ja voitte valita kiistelyn tai sovinnonteon. Kehotan teitä tekemään valinnan olla rauhantekijä nyt ja aina.”

Rauhantekijöitä tarvitaan”, Liahona, toukokuu 2023, s. 100.

Ajattele selestisesti

”Kun teet valintoja, kutsun sinua tarkastelemaan niitä pitkällä tähtäimellä – iankaikkisesta näkökulmasta. Aseta Jeesus Kristus etusijalle, koska iankaikkinen elämäsi riippuu uskostasi Häneen ja Hänen sovitustyöhönsä. Se riippuu myös kuuliaisuudestasi Hänen laeilleen. Kuuliaisuus viitoittaa sinulle tien iloiseen elämään tänään ja suureen, iankaikkiseen palkintoon huomenna.”

Ajattele selestisesti!”, Liahona, marraskuu 2023, s. 118.

Tulosta