Liahona
Mormonin kirja antoi minulle rauhaa
Syyskuu 2024


”Mormonin kirja antoi minulle rauhaa”, Liahona, syyskuu 2024.

Myöhempien aikojen pyhien kertomaa

Mormonin kirja antoi minulle rauhaa

Opin ymmärtämään, että Mormonin kirjan tarkoituksena oli muuttaa elämäni ja tuoda minut lähemmäksi Jeesusta Kristusta.

Kuva
Kuvituskuva sinikantisesta espanjankielisestä Mormonin kirjasta

Kuvitus Allen Garns

Vuoden 2013 lopussa kaksi nuorta miestä, joilla oli valkoinen paita ja solmio, alkoivat käydä siskoni luona kaksi kertaa viikossa. Tiesin heti, että he olivat kirkosta. Kirkkoon kuuluminen ei kuulunut suunnitelmiini, joten päätin olla puhumatta heille.

Jokaisen heidän vierailunsa yhteydessä varmistin, etten olisi kotona, kun he saapuivat. Huomioni kiinnittyi kuitenkin erityisesti yhteen asiaan. Heillä oli aina mukanaan sininen kirja. En ollut nähnyt sitä koskaan aiemmin, ja se tuntui minusta oudolta.

Eräänä päivänä olohuoneessa siskoni alkoi kertoa minulle kirjasta. Yhtäkkiä nuo kaksi nuorta miestä saapuivat. Valitettavasti en voinut piiloutua heiltä. He näkivät meidät sinisen kirjan – Mormonin kirjan – kanssa ja alkoivat kysellä, mitä tiesin Jeesuksesta Kristuksesta.

Kun kuuntelin lähetyssaarnaajia siitä päivästä lähtien, olin vaikuttunut siitä, kuinka he yhdistivät opetuksensa Mormonin kirjaan. Tämän seurauksena sinisestä kirjasta tuli minulle vähemmän outo.

Minulla oli edelleen vakavia epäilyksiä sitä kohtaan, mutta aloin lukea sitä. Opin ymmärtämään, että Mormonin kirja ei ollut Raamatun korvike, vaan sen tarkoituksena oli muuttaa elämäni ja tuoda minut lähemmäksi Jeesusta Kristusta. Opin, että Mormonin kirja keskittyy Vapahtajaan. Sen opetukset auttoivat minua tietämään, kuka Hän on ja kuka on taivaallinen Isä.

Mormonin kirja auttoi minua pian tulemaan paremmaksi ihmiseksi, Jeesuksen Kristuksen todelliseksi opetuslapseksi. Se auttoi minua myös parantamaan asennettani, kun kohtasin päivittäisiä haasteita. Kokemukseni sen tutkimisesta on osoittanut, että se auttaa ihmisiä tulemaan Kristuksen luo ja elämään evankeliumin mukaan (ks. Moroni 10:32). Se kannustaa meitä noudattamaan Kristuksen opetuksia ja soveltamaan niitä jokapäiväiseen elämäämme. Se antaa meille tiedon siitä, että olemme Jumalan poikia ja tyttäriä. Se antaa rauhaa.

Kun olin useiden viikkojen ajan tavannut lähetyssaarnaajia ja lukenut Mormonin kirjaa, menin kasteelle. Lausun koko sydämestäni todistukseni siitä, että Mormonin kirja on totta ja että sen lukeminen tuo toivoa ja valoa synkimpinä hetkinä ja auttaa meitä tuntemaan Herran rakkautta ja varjelusta. Olen kiitollinen siitä, että minulla on Mormonin kirja elämässäni.

Tulosta