Liahona
Tientallen jaren toegewijde dienst: bloemlezing uit de leringen van president Russell M. Nelson
September 2024


‘Tientallen jaren toegewijde dienst: bloemlezing uit de leringen van president Russell M. Nelson’, Liahona, september 2024.

Tientallen jaren toegewijde dienst: bloemlezing uit de leringen van president Russell M. Nelson

President Nelson is 100 jaar oud en is al 40 jaar als apostel werkzaam. Hier zijn enkele leringen uit zijn tijd als president van de kerk.

Afbeelding
verschillende taferelen uit het leven van president Russell M. Nelson

Begin met de uitkomst in gedachten

‘De uitkomst waar ieder van ons naar streeft, is begiftigd te worden met macht in een huis van de Heer, als gezin aan elkaar verzegeld te worden – trouw aan verbonden die in een tempel zijn gesloten – waardoor wij in aanmerking komen voor de grootste gave van God, het eeuwige leven. De verordeningen van de tempel en de verbonden die u sluit, zijn de sleutel tot het versterken van uw leven, uw huwelijk en gezin, en uw vermogen om de aanvallen van de tegenstander te weerstaan. Uw aanbidding in de tempel en uw werk in de tempel voor uw voorouders zal u zegenen met meer individuele openbaring en gemoedsrust en zal uw voornemen versterken om op het verbondspad te blijven.’

Nu we samen verdergaan’, Liahona, april 2018, 7.

Dagelijkse bekering

‘Niets is meer bevrijdend, louterend of cruciaal voor onze vooruitgang dan regelmatige, dagelijkse bekering. Bekering is geen eenmalige gebeurtenis, maar een proces. Bekering is de sleutel tot geluk en gemoedsrust. In combinatie met geloof geeft bekering ons toegang tot de kracht van de verzoening van Jezus Christus.’

We kunnen meer doen om een beter mens te worden’, Liahona, mei 2019, 67.

Sluit verbonden en kom ze na

‘Elke vrouw of man die met God verbonden sluit en die verbonden nakomt, en die waardig aan priesterschapsverordeningen deelneemt, heeft rechtstreeks toegang tot de macht van God. Wie in het huis des Heren wordt begiftigd, ontvangt krachtens zijn of haar verbond de gave van Gods priesterschapsmacht, en de kennis om een beroep op die macht te kunnen doen.’

Geestelijke schatten’, Liahona, november 2019, 77.

Luister naar de Heer

‘Onze Vader weet dat we in tijden van grote angst en onzekerheid het beste naar zijn Zoon kunnen luisteren.

‘Want streven we ernaar om zijn Zoon te horen – echt te horen – dan worden we in iedere situatie geleid in wat we moeten doen.’

Hoor Hem’, Liahona, mei 2020, 89.

Kies ervoor om God te laten zegevieren

‘Met de Hebreeuwse definitie van Israël in gedachten, krijgt de vergadering van Israël extra betekenis. De Heer vergadert hen die bereid zijn om God in hun leven te laten zegevieren. De Heer vergadert hen die ervoor kiezen om God de grootste invloed op hun leven te laten hebben.’

Laat God zegevieren’, Liahona, november 2020, 92.

Overwin de wereld

‘De wereld overwinnen is niet iets wat we in een dag of twee doen. Daar hebben we een heel leven voor nodig door telkens weer de leer van Christus in ons hart te sluiten. We ontwikkelen geloof in Jezus Christus door ons dagelijks te bekeren en de verbonden na te komen die ons met macht begiftigen. Daardoor blijven we op het verbondspad en worden we gezegend met spirituele kracht, persoonlijke openbaring, meer geloof, en de bediening van engelen. Doordat we de leer van Christus naleven, ontstaat er een krachtig, deugdzaam patroon, dat een spirituele impuls in ons losmaakt.’

De wereld overwinnen en rust vinden’, Liahona, november 2022, 97.

Kies ervoor om een vredestichter te zijn

‘Ruzie verdrijft altijd, maar dan ook altijd, de Geest. Ruzie bevestigt het valse denkbeeld dat confrontatie de manier is om geschillen op te lossen; maar dat is niet waar. Ruziemaken is een keuze. Vrede stichten is een keuze. U bent dus vrij om voor ruzie of toenadering te kiezen. Ik verzoek u dringend ervoor te kiezen om vanaf nu altijd een vredestichter te zijn.’

Vredestichters gezocht’, Liahona, mei 2023, 100.

Denk celestiaal

‘Wanneer u keuzes maakt, moedig ik u aan om vanuit een langetermijnperspectief te kijken – een eeuwig perspectief. Zet Jezus Christus op de eerste plaats, want uw eeuwige leven hangt af van uw geloof in Hem en zijn verzoening. Het hangt ook af van uw gehoorzaamheid aan zijn wetten. Gehoorzaamheid maakt de weg vrij voor een vreugdevol leven nu en een grootse, eeuwige beloning in de toekomst.’

Denk celestiaal!’, Liahona, november 2023, 118.

Afdrukken