2018
Du kan blive tempelværdig
Juli 2018


Det sidste ord

Du kan blive tempelværdig

Fra en tale ved aprilkonferencen 2016.

Billede
You Can Be Temple Worthy

Det er vores store ønske, at medlemmer af Kirken vil leve, så de er værdige til en tempelanbefaling. Se ikke på templet som et fjernt og måske uopnåeligt mål. De fleste medlemmer kan ved at samarbejde med deres biskop leve op til alle de retskafne krav på relativ kort tid, hvis de har ønsket og viljen til at blive værdige og fuldt ud omvende sig fra deres overtrædelser. Det omfatter at være villig til at tilgive sig selv og ikke fokusere på vores ufuldkommenheder eller synder, som om de diskvalificerer os fra nogensinde at træde ind i et helligt tempel.

Frelserens forsoning blev udført for alle Guds børn. Hans forløsende offer tilfredsstiller retfærdighedens krav for alle, der virkelig omvender sig. Skrifterne beskriver dette meget smukt:

»Er jeres synder som skarlagen, kan de blive hvide som sne« (Es 1:18).

»Og [jeg] husker ikke længere på [dem]« (Jer 31:34).

Vi forsikrer jer om, at efterlevelse af retskafne principper vil bringe jer og jeres familie lykke, tilfredshed og fred. Medlemmer, både voksne og unge, bekræfter selv deres værdighed, når de besvarer spørgsmålene til tempelanbefalingen. Det afgørende krav er at styrke vores vidnesbyrd om Gud Faderen, hans Søn, Jesus Kristus, og gengivelsen af hans evangelium og at opleve Helligåndens betjening.

Vi ønsker, at alle ved, at vi inderligt ønsker, at alle foretager de nødvendige forandringer, så de er værdige til at komme i templet. Gennemgå i bøn, hvor I er i jeres liv, søg Åndens vejledning og tal med jeres biskop om at forberede jer til templet. Præsident Thomas S. Monson (1927-2018) sagde: »Der [er] ikke noget vigtigere mål for jer end at arbejde hen imod at være værdig til at besøge templet.«1

Jeg beder til, at vi alle vil ære Frelseren og foretage enhver nødvendig ændring for at se os selv i hans hellige templer. Vi kan ved at gøre det opfylde hans hellige hensigter og forberede os selv og vores familie til alle de velsignelser, Herren og hans kirke kan skænke os i dette liv og i evigheden.

Note

  1. Thomas S. Monson, »Det hellige tempel – Et fyrtårn for verden«, aprilkonferencen 2011.

Udskriv