2019
Når I mister modet
April 2019


Når I mister modet

Livet består af op- og nedture. Når vi er nede, kan vi sommetider undre os over, hvad Gud gør – hvorfor lader en kærlig Fader dette ske? Det dilemma kan munde ud i, at vi spørger: »Bryder Gud sig overhovedet om mig?«

I sådanne situationer har jeg fundet, at disse skriftsteder har været en hjælp:

  • Salmerne 8:5-6: »Hvad er da et menneske, at du husker på det … Du har gjort det kun lidt ringere end Gud, med herlighed og ære har du kronet det.«

  • Johannes 10:14: I løbet af sit liv på jorden beskrev Frelseren sig selv som »den gode hyrde« og tilføjede: »Jeg kender mine får.«

  • Moses 1:39: Det er et af mine yndlingsskriftsteder, hvor Herren åbenbarede sit mål over for profeten Joseph Smith: »For se, dette er min gerning og herlighed: At tilvejebringe udødelighed og evigt liv for mennesket« – og således understreger han sin interesse i os som individer.

  • Lukas 7:11-16: Denne beretning fortæller os ikke alene om Frelserens magt over døden – en passende påmindelse i denne påsketid – men for mig er det også et af de bedste eksempler på hans årvågenhed rettet mod os hver især. Af alle Jesu mirakler er få så kærlige og medfølende som det, han gjorde for enken i Nain. Som jeg fortæller i min artikel (se side 12), viser denne beretning Frelserens interesse for og kærlighed til hver og en af os.

Keith Wilson

Lektor ved Brigham Young University

Udskriv