2021
Jul og Israels indsamling
December 2021


Velkommen til dette nummer

Jul og Israelsindsamling

Julen minder os om vor himmelske Faders fuldkomne og vedvarende kærlighed. Ingen gave vil nogensinde kunne måle sig med det himmelske offer, som Gud gav for at frelse sine børn: Sin enbårne Søn, Jesus Kristus. »Alt godt« (Moro 7:22) vil komme fra Frelseren, blandt andet muligheden for at tilbringe evigheden sammen med dem, vi elsker for at kunne opfylde vor himmelske Faders store plan for lykke.

Hvad kan vi overhovedet gøre for at vise vores tak for disse store gaver over for vor himmelske Fader? Noget, vi kan gøre, er at hjælpe ham med at udføre sit værk. Herren sagde til Moses: »For se, dette er min gerning og herlighed: At tilvejebringe udødelighed og evigt liv for mennesket« (Moses 1:39). Og vi er inviterede til at hjælpe.

Præsident Russell M. Nelson har ofte sagt, at indsamlingen af Israel er det vigtigste værk i verden i dag. Og han har forklaret: »Når vi taler om Israels indsamling på begge sider af sløret, henviser vi … til missionering, tempeltjeneste og slægtshistorie« (»Lad Gud råde«, Liahona, nov. 2020, s. 92).

Mens I tænker over den sande mening med denne særlige højtid, inviterer jeg jer til at læse »Slægtshistorie, templer og missionering: Stærke partnere i Israels indsamling« (side 12). Overvej, hvad I kan gøre for at hjælpe til med at føre vor Faders dyrebare børn tilbage til ham.

Glædelig jul!

Mike Judson

Family History Department

Udskriv