2021
Jul, indsamling af Israel og slægtsforskning
December 2021


Til forældre

Jul, indsamling af Israel og slægtsforskning

Kære forældre

Julen er en særlig tid på året. Brug artiklerne i Kirkens tidsskrifter denne måned til at lære jeres familie om Kristi fødsel og det håb, som han giver os, Israels indsamling og kraften i slægtsforskning.

Billede
painting of Mary and baby Jesus

Samtaler omevangeliet

Julegaver

Find ældste Kazuhiko Yamashitas vidnesbyrd på side 30 for at læse om det håb, den trøst og styrke, der kommer gennem Kristus. Snak bønsomt med jeres familie om de gaver, som I har modtaget fra Frelseren.

Slægtsforskning er vores opgave

Gennemgå artiklen på side 12 for at få idéer til at bruge slægtsforskning og tempeltjeneste til at dele evangeliet. Del en historie om en af jeres forfædre med jeres børn. Spørg dem, hvilke dele af historien de kan relatere til. I kan som familie tænke på folk, I kender, som kan være interesseret i at lære mere om deres slægts historie.

Støtte til Kom og følg mig

På side 26 er der materialer som en skriftsøgningsleg til at støtte jeres ugentlige studium af Kom og følg mig.

I kan også finde historier om Kirkens historie og julen i denne måneds udgave af tidsskrifterne Lille Liahona og Til styrke for de unge.

Kom og følg mig Familiesjov

Familieudfordringer om trosartiklerne

Trosartikler

  1. Lær en eller flere af trosartiklerne udenad med jeres familie.

  2. Hvis I har yngre børn derhjemme, som endnu ikke har lært trosartiklerne udenad, kan I give dem en makker til at hjælpe sig.

  3. Prøv følgende aktivitet:

    1. Sid i en rundkreds.

    2. Sig trosartiklerne højt, hvor hver person kun siger et ord ad gangen (den første person starter med det første ord, den næste person siger det andet og så videre).

    3. Ret venligt og forsigtigt de fejl, der måtte komme, og få så den næste person til at sige det følgende ord.

    4. Se, om I kan færdiggøre trosartiklerne med så få fejl som muligt. Prøv så en til.

Drøftelse: Hvordan kan det hjælpe os i vores liv, hvis vi lærer disse vigtige artikler udenad? Når vi fremsiger disse kraftfulde ord, kan det hjælpe os, hvis vi er stressede, eller vi bestræber os på at have rene eller positive tanker. Viden om disse sandheder kan også hjælpe os, når venner stiller spørgsmål om evangeliet.

En gave til Frelseren

Den levende Kristus: Apostlenes vidnesbyrd

Kristus var et eksempel for os alle til efterfølgelse. Når vi fejrer hans fødsel denne jul, så lad os give ham den gave, at vi prøver at blive som ham. Kristus sagde: »Hvad slags mænd burde I derfor være? Sandelig siger jeg til jer: Ligesom jeg er« (3 Ne 27:27). Kan I give Frelseren en gave til jul ved at følge hans eksempel?

  1. Læs de første to afsnit af »Den levende Kristus« sammen.

  2. Snak om de ting, som Frelseren gjorde for at velsigne andre.

    1. Han »færdedes overalt og gjorde vel« (ApG 10:38). Hvordan kan vi gå omkring og gøre godt?

    2. Hans evangelium var et budskab om fred og velvilje. Hvordan kan vi dele de gode tidender med andre?

    3. Han opfordrede alle til at følge sit eksempel? Hvordan kan vi følge Kristi eksempel?

  3. Skriv eller tegn jeres gaveforslag til Frelseren.

  4. Hæng det op et eller andet sted som en påmindelse om jeres målsætning dette år.

Drøftelse: Hvad kan I gøre for at velsigne andre på samme måde, som Frelseren gjorde? Hvordan bringer det andre nærmere på Frelseren, at vi viser et eksempel ved at følge Kristus?

Udskriv