2023
Vi elsker fortsatt Herren
Oktober 2023


“Vi elsker fortsatt Herren”, Liahona, okt. 2023.

Sagt av siste dagers hellige

Vi elsker fortsatt Herren

Utfallet var ikke det vi hadde håpet på, men jeg visste at mine bønner for min sønn ikke hadde vært forgjeves.

Bilde
hånd som noterer på siste omslagsside av konferansebladet

For omtrent tre år siden fikk min sønn Mark diagnosen kreft. Kirurger opererte ham, men kreften fortsatte å spre seg. Hele familien ba og fastet for ham i løpet av de lange månedene.

Jeg hadde lest i Skriftene og i forskjellige konferansetaler hvor viktig og virkelig troens kraft er. Jeg bestemte meg for å faste og be, og følte at min tro var sterk nok til at et mirakel ville finne sted. Sønnen min ville bli frisk, eller kreften hans ville komme i remisjon. Jeg avsluttet alltid mine inderlige bønner med “La din vilje skje”.

Jeg leste hver tale om tro jeg kunne finne holdt under tidligere generalkonferanser, eller i annet materiell utgitt av Kirken. Jeg fant taler av president Russell M. Nelson spesielt trøstende.

Sønnen vår døde 28. juni 2021. Vi var alle sønderknuste. Jeg følte at min tro ikke hadde vært sterk nok likevel.

En dag så jeg på baksiden av et generalkonferansenummer av Liahona og så et bilde av president Nelson som sto på talerstolen. Under bildet var et avsnitt hentet fra en av talene hans. Han sa at det krever tro å slutte seg til Kirken, følge profetene, reise på misjon, etterleve kyskhetsloven og undervise i evangeliet. “Det krever tro å be for en av sine kjæres liv, og enda mer tro,” la han til, “til å godta et skuffende svar.”1

Jeg leste setningen minst tre ganger før jeg innså at den var ment for meg. En rolig følelse kom over meg. Jeg visste at våre bønner for min sønn ikke hadde vært forgjeves. Min tro var sterk på en måte Herren kjente og hadde godtatt.

Vår familie har opplevd vår del av tap, også min ektemanns og tre barnebarns bortgang. Min tro på vår himmelske Fader og Jesus Kristus forteller meg at min avdøde sønn er sammen med min ektemann og mine barnebarn. Den kunnskapen gir meg fred. Til tross for vår families motgang, elsker vi fortsatt Herren og hans evangelium, og våre vitnesbyrd har vokst. Jeg vitner om at president Nelson er en profet, og at rådene han gir kommer fra Herren.

Skriv ut