Liahona
Mijn boodschap van God
Juli 2024


‘Mijn boodschap van God’, Liahona, juli 2024.

Onder heiligen der laatste dagen

Mijn boodschap van God

Ik kreeg pas een getuigenis van het Boek van Mormon toen de Heer door middel van het boek Helaman tot mij sprak.

Afbeelding
glimlachende man met armen over elkaar

Foto ter beschikking gesteld door de auteur

Toen een vriend me in 2020 uitnodigde om mee naar De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen te gaan, stemde ik met tegenzin toe. Ik had in eerste instantie niet het gevoel dat ik op de juiste plek was, maar ik bleef de avondmaalsdiensten bijwonen. Uiteindelijk liet ik me dopen.

Ik begreep echter niet wat het inhield om, zoals andere kerkleden het noemden, een getuigenis te hebben. Ik had met de zendelingzusters een paar verzen gelezen, maar ik had het Boek van Mormon nooit zelf geopend. Ondanks dat de leden van de kerk enorm hun best deden om te zorgen dat ik me welkom voelde en actief bleef, duurde het niet lang voordat ik ’s zondags te laat kwam, diensten oversloeg en weer in wereldse patronen verviel.

Toen sloegen mijn emoties om en voelde ik me onrustig. Naar mijn gevoel was ik te onstabiel, werelds en vijandig tegenover zaken van God geweest. Ik besefte dat ik de verkeerde kant was opgegaan. In die emotionele toestand keek ik naar de Schriften die op mijn bed lagen.

Ik vroeg God om iets tegen mij te zeggen. Ik zei een gebedje en wachtte tot ik iets zou horen. Ik had het nodig om troost en duidelijkheid te krijgen.

Toen hoorde ik iets. Ik weet niet of er woorden in mijn gedachten kwamen of dat ik ze daadwerkelijk hoorde, maar ik hoorde de woorden ‘Helaman 3:27’. Ik wist dat het boek Helaman in het Boek van Mormon stond, dus pakte ik de Schriften en ging naar de inhoudsopgave om dat boek op te zoeken.

De boodschap van God die ik toen las, ging specifiek over wat ik op dat moment in mijn leven nodig had. ‘Aldus zien wij dat de Heer barmhartig is jegens allen die zijn heilige naam in de oprechtheid van hun hart aanroepen.’

Deze tekst veranderde mijn kijk op mijn daden en het Boek van Mormon. Ik besefte dat mijn daden en onoprechtheid jegens God verkeerd waren, en dat ik Hem moest aanroepen en me moest bekeren. Ik weet dat God mij zijn barmhartigheden en zegeningen niet zal ontzeggen zolang ik Hem oprecht aanroep en Hem volg.

Zo kreeg ik mijn getuigenis van het Boek van Mormon – een boek dat ik niet wilde lezen. Ik weet dat God leeft, dat Hij nu tot ons spreekt en dat het Boek van Mormon waar is.

Afdrukken