2010
Etsimme oikeaa kirkkoa
Maaliskuu 2010


Mistä tiedän

Etsimme oikeaa kirkkoa

Oliko maan päällä yhtään kirkkoa, jota johtaa elävä profeetta?

Jutellessani ystäväni Julyetten kanssa verkossa hän kertoi minulle etsivänsä kirkkoa, jossa on elävä profeetta, joka puhuu Jumalan kanssa kasvoista kasvoihin. Ajattelin, että Jumala oli lakannut puhumasta ihmisille täällä maan päällä, koska meillä on Raamattu, ja ajattelin, että se riitti pelastuksellemme.

Mutta hän sanoi: ”Jos Jumala ei enää kutsuisi profeettaa tänne maan päälle, Hän olisi valehtelija, sillä Hän lupasi, ettei Hän koskaan tekisi mitään kutsumatta profeettoja” (ks. Aam. 3:7).

Kysyin häneltä: ”Missä se elävä profeetta on?” Hän ei tiennyt.

Aloin miettiä, kuinka voisimme löytää oikean kirkon. Tiesin, että oli olemassa monia eri kristillisiä kirkkoja, joilla oli erilaisia oppeja. Ajattelin: ”No, internetissä on paljon lähteitä”, joten etsin hakusanoilla ”tosi vainottu kirkko”. En tiedä, miksi kirjoitin sen sillä tavoin, mutta tuloksena oli muutamia luetteloja kirkoista, mukana myös Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko. Brasiliassa on monia kristillisiä kirkkoja, mutta en ollut koskaan kuullut kyseisestä kirkosta.

Mentyäni verkkosivustolle luin kertomuksen 14-vuotiaasta pojasta, joka oli nähnyt Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen kasvoista kasvoihin ja oli kääntänyt Mormonin kirjan Jumalan voimalla. En ollut koskaan aiemmin kuullut mitään Joseph Smithistä tai Mormonin kirjasta, ja minusta se oli kiinnostavaa. Huomioni kuitenkin kiinnittyi siihen, että Mormonin kirja kertoi Jeesuksen Kristuksen ilmestymisestä Amerikan mantereen muinaisille asukkaille.

Minulla oli suuri halu lukea kyseinen kirja, joten pyysin sitä. Kerroin Julyettelle sivustosta, ja kun hän oli lukenut Joseph Smithin kertomuksen, hän oli varma siitä, että se kirkko oli Jeesuksen Kristuksen kirkko. Hän sanoi, että Herra oli valmistanut minua löytämään hänelle kirkon.

Hänen vakaumuksensa teki minuun vaikutuksen, ja halusin tietää itse. Kysyin äidiltäni, tiesikö hän Mormonin kirjasta. Hän kertoi minulle, että sisarellani oli kahdelta lähetyssaarnaajalta saatu sininen kirja. Lainasin kirjan ja luin sen kannesta kanteen viikossa. Mikään muu ei kiinnostanut minua. Minkä rauhan tunteen sainkaan! Muistin lupauksen, että jokaisen, joka lukee kirjan, tulee kysyä Jumalalta, onko se totta, ja Jumala vastaisi (ks. Moroni 10:3–4).

Aamuvarhaisella menin huoneeseeni rukoilemaan. Panin luottamukseni Jumalaan ja kysyin Häneltä, onko kirja totta, ja tunsin sisälläni paloa. En tiennyt, mikä se tunne oli, mutta tunsin iloa. Sinä iltana näin unen, jossa näin jonkun Mormonin kirjan profeetan. Kysyin häneltä, onko kirja totta, ja hän sanoi, että se oli. Kun heräsin, ajattelin: ”Mormonin kirja on todella totta.”

Kyselin ympäriinsä, kunnes löysin ihmisen, joka osasi tien kirkolle. Eräänä perjantaina ajoin pyörälläni kappelille, mutta siellä ei ollut ketään. Rukoilin apua tietääkseni, milloin kokouksia pidettäisiin. Menin jälleen seuraavalla viikolla. Kun tulin paikalle, eräs vanhahko nainen kertoi minulle, että kirkon kokoukset olivat sunnuntai-aamuisin. Palasin kotiin onnellisena ja innoissani, sydän kiivaasti pamppaillen.

Kun tulin paikalle sunnuntai-aamuna, jäsenet ottivat minut hyvin vastaan. Kirkon organisaatio teki minuun vaikutuksen. Tunsin kokousten aikana sydämessäni rauhaa ja iloa ja pyysin lähetyssaarnaajia tulemaan meille opettamaan minua. Palasin kotiin ja kerroin äidilleni, että olin löytänyt oikean uskonnon.

Lähetyssaarnaajat opettivat minulle Jeesuksen Kristuksen evankeliumin palautusta. Tunsin jo Joseph Smithin kertomuksen, joten kun he pyysivät minua rukoilemaan saadakseni selville totuuden, sanoin heille, että olin jo saanut vastauksen, ja kerroin heille kokemuksestani. Todistukseni teki heihin vaikutuksen, ja he ehdottivat kastepäiväkseni toukokuun 15. päivää vuonna 2004. Sillä välin ystäväni Julyettekin meni kasteelle. Kasteeni oli elämäni suurin ilo, ja ystäväni ja minä olemme hyvin onnellisia siitä, että löysimme Jeesuksen Kristuksen tosi kirkon.

Kuvitus Scott Greer; valokuva presidentti Hinckleystä Drake Busath

Tulosta