2020
Ignatius og Adelaide Baidoo
Juli 2020


Trosskildringer

Ignatius og Adelaide Baidoo

Accra i Ghana

Billede
Baidoo family reading scriptures together

Ignatius og Adelaide har set, hvordan Kirkens læsefærdighedsprogram og fokus på hjemmecentreret evangelisk læring har været til velsignelse for medlemmer af deres stav og familie.

Christina Smith, fotograf

Ignatius:

Jeg kom ind i det evangeliske læsefærdighedsprogram som medlem af stavspræsidentskabet. Jeg var på besøg i en klasse og indså, at det ikke blot er for dem, der ikke kan læse og skrive. Det er for, at vi alle bedre kan forstå Jesu Kristi evangelium.

Adelaide:

Jeg kender en søster i vores menighed, der har fået hjælp af læsefærdighedsprogrammet. En søster havde det ikke godt med sig selv, fordi hun hverken kunne læse, skrive eller hjælpe sine børn med lektierne. Hun tog klassen, og nu kan hun læse og hjælpe. Hun er så glad. Når jeg ser hende, siger jeg altid: »Dette evangelium er virkelig sandt. Det ændrer og velsigner menneskers liv.«

Ignatius:

Kom og følg mig og hjemmecentreret evangelisk læring hjælper også familier til at læse skrifterne sammen og lære af hinanden.

Hjørnestenen i vores religion er Mormons Bog. Her i Afrika vokser vi alle op med kundskab om Bibelen. Men mange ved ikke, at Mormons Bog indeholder tydelige og dyrebare sandheder. Vi bruger Kom og følg mig til at studere Mormons Bog i det evangeliske læsefærdighedsprogram og i vores hjemmecentrerede evangeliske læring, vi lærer og forstår al den information, vi behøver for at komme frem i dette liv.

Adelaide:

Da man bekendtgjorde den hjemmecentrerede evangeliske læring ved generalkonferencen, tænkte jeg på nogle af medlemmerne i vores menighed, og jeg blev lidt bekymret. Hvordan skal de dog klare det? tænkte jeg. Jeg bad om, at de medlemmer ville give agt på den åbenbaring. Jeg ved, at hvis de vil følge det, profeten har sagt, vil det være en hjælp i deres hjem.

I vores familie prøver og gør vi alt, hvad vi kan. Alle er involveret. Jeg er så glad for, hvordan mine børn hjælper hinanden, når vi læser Mormons Bog sammen. De elsker Mormons Bog. Vi har haft det hyggeligt med at læse sammen og bære vores vidnesbyrd.

Ignatius:

Præsident Nelson har sagt: »Ophøjelse er et anliggende for familien.«1 Jeg elsker min hustru og mine børn. Jeg vil gerne være sammen med dem og vor himmelske Fader for evigt, så vi er nødt til at hjælpe hinanden.

Adelaide:

Søstrene i Hjælpeforeningen hjælper også hinanden. Når vi mødes, tænker vi: »Den søster har brug for mig,« eller »jeg har brug for hende.« Vi sidder sammen og hjælper hinanden med at læse, forstå og tale om det, vi lærer. Vi gør vores bedste for at tænke på, hvad Frelseren ville gøre, hvis han var her.

Ignatius:

Det er en del af det evangeliske læsefærdighedsprogram, at de studerende bliver bedt om at tegne et billede af, hvad de vil gøre for at forbedre deres evangeliske indlæring og studium af skriften. Nogle har tegnet et billede af en familie rundt om et bord med deres skrifter foran sig, mens de taler om evangeliet. Det blev jeg så rørt over. Evangelisk læsefærdighed handler ikke blot om at læse og skrive. Visuelle hjælpemidler lærer os også noget. Selvom vi synes, at vi ved det hele, kan vi altid lære mere om evangeliet og styrke vores vidnesbyrd om Herren, Jesus Kristus.

Skrifterne siger, at den stærke bør tage sig af den svage, så han også kan blive stærk (se L&P 84:106). Hvis der er nogle, der føler sig svage evangelisk, kan vi drage omsorg for dem, hver især og hjælpe med at opbygge dem. Omsorg er at gå langt for at hjælpe med at opbygge medlemmerne.

Note

  1. Russell M. Nelson, »Kom så og følg mig«, Liahona, maj 2019, s. 89.

Billede
Baidoo children reading scriptures

Hjemmecentreret evangelisk læring har styrket Baidoo-parrets sønner, Jayden og Hubert. De drøfter ofte evangeliet i familien.

Billede
Baidoo family singing hymns

At synge salmer sammen inviterer Ånden med ind til familieaftener.

Billede
Baidoo family praying

Regelmæssige familiebønner har fyldt familien Baidoos hjem med tro og kærlighed.

Billede
Little girl praying

Ignatia har lært om, hvor vigtige bønner er af sine forældre og brødre.

Billede
Children washing dishes

At hjælpe hinanden med huslige sysler og evangelisk læring har været til velsignelse for søskendeforholdet i familien Baidoo.

Billede
Mother hugging son

Evangelisk læring og at tjene i familie har styrket familiens indbyrdes kærlighed og velsignet dem på mange andre måder.

Billede
Couple praying together

Bønner som ægtepar har hjulpet Ignatius og Adelaide med at lede deres børn på de måder, som profeten og apostlene har undervist om.

Udskriv