2021
Den Liahona, Gud viste mig
Juni 2021


Sidste dages helliges røster

Den Liahona, Gud viste mig

Først forekom det mig blasfemisk at sige, at Jesu Kristi Kirke var blevet genoprettet.

Billede
hand holding a pass-along card

Foto af hånd: Getty Images. Baggrundsfoto: Clebher Tex

Som ph.d.-studerende i Australien tog jeg ofte fra min bopæl hen på nærliggende restauranter i Melbournes centrale forretningsdistrikt. På en af mine ture så jeg, der lå et kort på jorden med et portræt af Jesus Kristus. En stemme inde i mig insisterede på, at jeg samlede det op.

Jeg adlød og læste omhyggeligt kortet. Så ledte jeg efter et bedre sted at lægge det lille portræt af Frelseren, men uden held. Derfor tog jeg kortet med mig hjem og lagde det på en bogreol.

Tre dage senere mødte jeg to missionærer, mens jeg var på vej til frokost. Vi aftalte at mødes, så de kunne undervise mig, og de rakte mig et kort mage til det, jeg havde fundet. Da jeg kom hjem, sammenlignede jeg de to kort. De var begge fra missionærernes kirke.

Da missionærerne besøgte mig, bar de deres vidnesbyrd om Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige. I første omgang havde jeg det ikke godt med deres vidnesbyrd. For mig virkede det blasfemisk at sige, at Jesu Kristi Kirke var blevet genoprettet, og at den var den eneste sande kirke på jorden. Men to faktorer fangede min interesse.

For det første læste jeg i skrifterne: »At frygte Herren er begyndelsen til visdom« (Sl 111:10). Jeg havde brug for visdom og ville gerne frygte Herren, så jeg kunne få visdom. Jeg tænkte, at jeg ikke kunne frygte Herren uden at kende ham. Derfor var det vigtigt, hvad missionærerne lærte mig, for jeg havde brug for viden om Herren.

For det andet mente jeg, at Herren havde ledt mig til at finde det kort, jeg havde samlet op. I løbet af de år, jeg boede i Melbourne, havde jeg aldrig set et tilsvarende kort ligge på jorden. Jeg konkluderede, at kortene ikke blev smidt væk skødesløst.

Da jeg begyndte at blive undervist af missionærerne, blev jeg lykkeligere, og jeg blev overvældet af den viden, jeg fik af den nye undervisning. Snart efter blev jeg døbt. Jeg er nu beseglet til min kone og mine børn for tid og evighed, og i dag bærer jeg det samme vidnesbyrd, som missionærerne bar over for mig: Jesu Kristi Kirke er blevet genoprettet gennem profeten Joseph Smith. Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige er den eneste sande kirke på jorden, og den ledes af en levende profet.

Udskriv