2023
Yleiskonferenssi opettaa meitä
Huhtikuu 2023


Paikallisia uutisia

Yleiskonferenssi opettaa meitä

Minä todellakin nautin yleiskonferenssista, kun sen aika on. Olen oppinut rakastamaan profeettaamme, apostoleja ja muita kirkon johtajia, kun kuuntelen heidän puheitaan. Olen kiitollinen siitä, että voimme katsoa ja lukea konferenssipuheita kotona. Tiedän, että Jumala puhuu juuri meille profeettansa kautta ja haluaa tukea ja neuvoa meitä. Hänellä on meille paljon kerrottavaa. Olen saanut paljon vastauksia kysymyksiini ja tuntenut Pyhää Henkeä, kun olen katsonut yleiskonferenssia. Kaksi lempipuhujaani ovat vanhin Uchtdorf ja vanhin Holland.

Profeetta Nelson on sanonut: ”Kirkon johtavat auktoriteetit ja johtavat virkailijat, jotka puhuvat, keskittävät sanomansa Vapahtajaamme Jeesukseen Kristukseen, Hänen armoonsa ja Hänen äärettömään lunastavaan voimaansa. Maailman historiassa ei ole koskaan ollut aikaa, jolloin tieto Vapahtajastamme olisi henkilökohtaisesti tärkeämpää ja merkityksellisempää jokaiselle ihmissielulle. Kuvitelkaa, kuinka nopeasti tuhoisat selkkaukset kautta maailman – ja ne, jotka ovat omassa elämässämme – ratkeaisivat, jos me kaikki päättäisimme seurata Jeesusta Kristusta ja noudattaa Hänen opetuksiaan.” (Lokakuu 2021.)

Olen kiitollinen siitä, että meillä on mahdollisuus seurata konferenssia täältä Suomesta. Minulla on vahva todistus, että konferenssin puhujat ovat innoitettuja ja saavat ohjausta puheidensa aiheista Pyhän Hengen kautta.

Se, että puhujat todistavat Jeesuksesta Kristuksesta, kertoo minulle, että he ovat innoitettuja. Kristus on tärkein asia meille, Häntä meidän tulee rakastaa ja seurata. Se ei ole helppoa, mutta se on sen arvoista, joka ponnistelun ja koettelemuksen arvoista. Elämä ei ole helppoa, mutta jos se olisi, emme oppisi mitään. Voimme kuitenkin tuntea iloa ja rakkautta, paljon ihania asioita täällä maan päällä.

Toisessa Nefin kirjassa sanotaan: ”Sillä on välttämätöntä, että kaikessa on vastakohtaisuutta. Ellei niin olisi, erämaassa syntynyt esikoiseni, ei voisi olla vanhurskautta eikä jumalattomuutta, ei pyhyyttä eikä kurjuutta, ei hyvää eikä pahaa. Sen vuoksi kaiken on oltava osista syntyvä kokonaisuus; sen vuoksi, jos se olisi yhtä ja samaa, sen olisi jäätävä kuolleeksi, vaille elämää ja kuolemaa tai katoavaa tai katoamatonta, onnea tai kurjuutta, vaille tietoisuutta tai tiedottomuutta. (2. Nefi 2:11.)

Koemme paljon erilaisia asioita elämämme aikana. Profeetan sanat ja neuvot voivat auttaa meitä tämän kaiken läpi. Näin oli muinaisina aikoina, ja näin on edelleen. Muistakaamme, että Jumala on sama tänään ja aina. Hän haluaa auttaa meitä profeettansa kautta, myös lohduttaa ja kertoa meille rakkaudestaan.

Olen kiitollinen yleiskonferenssista ja profeetasta, apostoleista ja muista kirkon johtajista. Heillä on vastaus moneen asiaan. Kehotan teitä tutkimaan yleiskonferenssipuheita ja etsimään sieltä vastauksia rukouksiinne. Taivaan Isä haluaa johdattaa meitä.

Tulosta