Liahona
Mistä olisit valmis luopumaan tunteaksesi Jumalan?
Heinäkuu 2024


”Mistä olisit valmis luopumaan tunteaksesi Jumalan?”, Liahona, heinäkuu 2024.

Tule ja seuraa minua

Alma 22

Mistä olisit valmis luopumaan tunteaksesi Jumalan?

Kuva
Mies kävelemässä rannalla

Evankeliumin mukaan eläminen vaatii usein uhrauksia. Taivaallinen Isä pyytää meitä luopumaan luonnollisista taipumuksistamme saadaksemme jotakin paljon suurempaa: tiedon Jumalasta ja Hänen tarjoamiaan verrattomia siunauksia.

Kuningas Lamonin isä osoitti halukkuutensa uhraukseen rukoillessaan: ”Jos on olemassa Jumala ja jos sinä olet Jumala, ilmaise itsesi minulle, niin minä luovun kaikista synneistäni tunteakseni sinut ja jotta minut herätettäisiin kuolleista ja pelastettaisiin viimeisenä päivänä” (Alma 22:18, korostus lisätty).

Presidentti Russell M. Nelson on opettanut, että maailman voittamiseen ja kasvamiseen lähemmäksi taivaallista Isää ja Jeesusta Kristusta kuuluu se, että ”päätämme pidättäytyä kaikesta, mikä karkottaa Hengen”, ja että ”olemme valmiita ’luopumaan’ jopa lempisynneistämme”.

Siunauksia

Kuningas Lamonin isän tavoittelemien siunausten, nimittäin ylösnousemuksen ja pelastuksen, lisäksi presidentti Nelson on luetellut lisää siunauksia, joita koituu pyrkimyksistämme tulla enemmän Jeesuksen Kristuksen kaltaisiksi ja pysyä liittopolulla. Näitä ovat

  • sydämen ja luonteen muutos

  • rakkaus

  • nöyryys

  • anteliaisuus

  • ystävällisyys

  • itsekuri

  • rauha

  • varmuus

  • ilo

  • lepo

  • hengellinen voima

  • henkilökohtainen ilmoitus

  • uskon vahvistaminen

  • enkelien palvelus

  • ihmeet.

Jos sinun on vaikea uhrata tiettyjä syntejä, älä anna periksi. Presidentti Nelson muistuttaa meille, että ”maailman voittaminen ei todellakaan tarkoita, että teistä tulisi täydellisiä tässä elämässä, eikä se tarkoita, että ongelmanne haihtuisivat taianomaisesti – koska ne eivät häviä. Se ei myöskään tarkoita, että te ette enää tekisi virheitä. Mutta maailman voittaminen tarkoittaa sitä, että kykynne vastustaa syntiä kasvaa.”

Kun pyrimme kuningas Lamonin isän tavoin luopumaan synneistämme, huomaamme, että Jumalan tunteminen on aina uhrauksen arvoista. Niin tehdessämme meidän elämästämme tulee jotakin suurempaa kuin mitä olisimme itse voineet siitä tehdä.

Tulosta