2007
Bliv et redskab i Guds hænder ved at forberede jer til Herrens andet komme
Oktober 2007


Besøgsbudskabet

Bliv et redskab i Guds hænder ved at forberede jer til Herrens andet komme

Udvælg under bøn og læs de skriftsteder og lærdomme fra dette budskab, som opfylder behovene hos de søstre, som I besøger. Fortæl dem om jeres personlige erfaringer og bær vidnesbyrd. Bed dem, I underviser, om at gøre det samme.

Hvordan kan jeg forberede mig til Jesu Kristi andet komme?

L&P 38:30: »Hvis I er beredte, skal I ikke frygte.«

Ældste Dallin H. Oaks fra De Tolv Apostles Kvorum: »Fire emner er indiskutable for sidste dages hellige: (1) Frelseren kommer tilbage til jorden i magt og stor herlighed for personligt at regere i et retfærdigt og fredfyldt tusindårsrige. (2) Når han kommer, bliver de ugudelige udryddet, og de retfærdige opstår. (3) Ingen kender timen for hans komme, men (4) de trofaste har fået pålæg om at studere tegnene på det og være beredte på det … Vi må forberede os både timeligt og åndeligt til de begivenheder, som det er blevet profeteret skal ske ved det andet komme« (»Forberedelse til Kristi andet komme«, Liahona, maj 2004, s. 7, 9).

Kathleen H. Hughes, tidligere 1. rådgiver i Hjælpeforeningens hovedpræsidentskab: »›I lægger grundvolden til et stort værk. Og af det, som er småt, udspringer det, som er stort‹ (L&P 64:33; fremhævelse tilføjet) … Det store arbejde, vi gerne vil gøre, kommer af ›det, som er småt‹. Jeg har erfaret, at noget af det, der er småt, er, at jeg må finde tid til at fylde mit eget åndelige forråd hver dag« (se »Af de små ting«, Liahona, nov. 2004, s. 109).

Ældste Robert D. Hales fra De Tolv Apostles Kvorum: »Herren forventer, at vi er ligeså trofaste, hengivne og modige som de, der gik forud for os. De blev kaldet til at give deres liv for evangeliet. Vi er kaldet til at leve vores liv for det samme formål … Alle uddelinger forberedte vejen for Herrens første komme og hans forsoning. På samme måde lagde historie og profeti grundvolden til evangeliets gengivelse gennem profeten Joseph Smith. Er vi i stand til at se, at vor tids begivenheder og profetier forbereder os på Frelserens andet komme?« (»Forberedelser til genoprettelsen og det andet komme: ›Min hånd skal være over dig‹«, Liahona, nov. 2005, s. 91-92).

Hvordan kan jeg være et redskab i Guds hænder til at hjælpe andre med at forberede sig?

L&P 34:6: »[Opløft] din røst … og [råb] omvendelse … [bered] Herrens vej for hans andet komme.«

Præsident Spencer W. Kimball (1895-1985): »At være en retskaffen kvinde under denne afsluttende fase på jorden før Frelserens andet komme er en særligt ærefuld kaldelse. Den retskafne kvindes styrke og indflydelse i vore dage kan være ti gange så stærk som i mere fredelige tider. Hun er blevet anbragt her for at hjælpe med at berige, beskytte og værne om hjemmet, der er samfundets grundlæggende og ædleste institution. Andre institutioner i samfundet vakler måske og slår endda fejl, men den retskafne kvinde kan hjælpe med at redde hjemmet, der måske er det sidste og eneste tilflugtssted for nogle mennesker midt i storme og stridigheder« (»Søstrenes privilegier og ansvar«, Den danske Stjerne, apr. 1979, s. 165).

Udskriv