2019
Mennesket er til for at kunne nyde glæde
Juli 2019


Nyheder

Mennesket er til for at kunne nyde glæde

»Glæden ved evangeliet« var det store omdrejningspunkt ved årets første stavskonference.

Konferencen indledes af søster Celeste Knudsen fra Aalborg, der både spillede og sang efterfulgt af oplysningen om de 13 fuldtidsmissionærer, der tjener nu fra Aarhus Stav.

Jytte Hansen, Odense, havde lavet en liste over alle de ting, som bragte hende glæde

»Der er så mange glæder, så de overskygger de negative ting.« De ting, der gør søster Hansen glad og taknemmelig, er missionærerne. Hun er ligeledes glad for tempelpagterne og for, hvad de har betydet for hende i hendes liv. Hendes familie betyder utrolig meget for hende. Gode venner er guld værd og også en af de ting, som gør søster Hansen rigtig glad. Lad os tælle de gaver og glæder vi får, og lad os se positivt på tilværelsen, mens vi efterlever evangeliet. Så er der ingen grund til, at vi ikke skulle være glade.

Vandy Frost fra Aalborg Menighed finder glæde i de små ting i livet

»Glæde« står rigtig mange gange i skrifterne. For bror Frost er hans kone og 5 børn en stor glæde. Hvert af børnene giver stor glæde. »Jeg har fokus på mine børn og deres oplevelser, og gør dem til en del af mig.« Vi er til, for at kunne nyde glæde. Bror Frost er meget taknemmelig for sit medlemskab af Kirken og for de mennesker, der støtter ham i hans liv.

Sandra Eriksen fra Sønderborg tager afsted til Berlinmissionen om 17 dage

Glæder sig til, at hun skal ud og tjene. Hendes far har været en stor inspiration med hensyn til at tage på mission. Til hendes første Danetræf blev hun belært om missionering, og til hendes sidste Danetræf opdagede hun, at Ånden vidnede for hende, at hun selv skulle på mission. Selv om hun selv havde tanker gennem sit liv om mission, så var det Herrens vidnesbyrd, hun havde behov for.

Han giver os fred

Bror Daniel Molbek fra Fredericia fortalte, at disciplene ikke havde det let efter Kristi død. De led alle martyrdøden. Hvordan kan det hænge sammen med, at Kristus lover dem fred? Når vi lytter til Helligånden og følger Kristus, vil han give os indre fred og lykke.

Når vi bygger vores familie op om evangeliet, så vil vi føle glæde

Søster Emma Held fra Odense 1. Menighed fortalte, at vi ikke bør vente med at være lykkelige til før, at vi opnår noget bestemt. Der findes noget hver eneste dag, der kan bringe glæde ind i vores liv, hvis vi vil se det og påskønne det.

Søster Held er hjemmegående mor til en lille datter og tager sig i at glæde sig til, at hun bliver større, så de kan gøre flere ting sammen. Søster Held øver sig i at glæde sig i nuet og de ting, der sker nu. At give slip på de bekymringer, vi ikke kan gøre noget ved og stole på Herren. Han skænker os fred.

Alexander Vestbø fra Fredericia Menighed fortalte om, hvad der gør ham glad

Han har lige haft fødselsdag, hvor familien og en ven kørte gokart. Det var virkelig en sjov tur. Har også mange venner i Kirken, der gør ham rigtig glad. De mødes jævnligt og hygger sig sammen.

Marianne Holst fra Randers Gren har lært en vigtig lektie af en dygtig søster, der broderer kunstværker

Når hun laver en fejl, så piller hun op. Åndelig utilfredshed er bedre end verdslig utilfredshed. Åndelig utilfredshed hjælper os til at gøre tingene bedre. Søster Holst reflekterer over »godt nok«, samt når vi har rettet fejlene, og vi er tilfredse med vores arbejde. Som medlem af Kirken har vi ikke grund til at tro, at vi ikke er gode nok, vor himmelske Fader er tilfredse med os. Søster Emely Rusbjerg fra Esbjerg Menighed sang herefter en smuk solo: »Jeg er Guds kære barn«.

Præsident Jensen har fået en stor kærlighed til et »nyt« evangelisk princip

Det at være nær vor himmelske Fader ikke bare gennem sine egne bønner, men også gennem andres bønner.

Han elsker at læse Frelserens bønner. I 3 Nefi var Kristi bøn så hellig, at den ikke måtte skrives ned, og de var overvældet af Ånden. Vi lærer, at bønnens kraft er stor. Det er en kraft, der fylder os. Herren velsignede dem, mens de bad. Der sker forandringer med os, når vi holder os tæt til vor himmelske Fader. Vi kan opleve helliggørelse, når vi beder. Lad os arbejde på at udvikle kristuslignende karakterer, bede og være nær ham.

Stavspræsident Kreiberg havde modtaget udklippede »hjælpende hænder« fra primarybørnene

Her var skrevet små gode gerninger, som børnene havde gjort i ubemærkethed. Ganske håndgribelige ting børnene gør, som vi alle kan lære noget af. Han talte om venskaber. Det at være en god ven, er det nærmeste man kan nå for at ligne Jesus Kristus allermest. Præsident Kreiberg er taknemmelig for sine rådgivere, for de er også gode venner. I ægteskabet indgår man smukke løfter. Hverdagene er lidt anderledes. Her bliver man sat lidt på prøve. Man bør jævnligt tænke tilbage på de løfter, man har indgået og huske at tage sig tid til hinanden og at være hinandens bedste ven. Abraham sluttede pagt meget lig en bryllupspagt. Vi skal på samme måde pleje forholdet til vor himmelske Fader. Han er vores bedste ven.

Udskriv