2020
I kan finde frihed
Oktober 2020


Unge voksne

I kan finde frihed

Billede
friends smiling

Er I eller en, I holder af, fanget i en ond cirkel af at lave kludder i den, omvende sig og lave kludder i den igen? Mange af de vidunderlige unge voksne, jeg arbejdede med, da jeg tjente som biskop i en menighed for unge voksne, var fanget i den onde cirkel. Men mange har også fundet frihed igennem Jesu Kristi forsoning. Budskabet om afhængighed i denne måneds afsnit giver indblik i, hvordan man finder frihed – til sig selv og andre.

Det vigtigste vi bør huske er, at vi alle er elskede børn af vor himmelske Fader. Ældste Dieter F. Uchtdorf har sagt: »[Gud] venter ikke med at elske jer, indtil I har overvundet jeres svagheder og dårlige vaner. Han elsker jer i dag med en fuldstændig forståelse for alle jeres problemer … Han kender til jeres anger for de gange, hvor I er kommet til kort eller har fejlet. Og alligevel elsker han jer« (»Efterlev evangeliet med glæde«, Liahona, nov. 2014, s. 123, fremhævelse tilføjet).

På den modsatte side vil Satan forsøge at overbevise jer om, at I er uden for rækkevidden af vor himmelske Faders kærlighed og Frelserens kraft til at ændre og gøre jer rene. Satan vil forsøge at fastholde jer i en hvirvelstrøm af skam og selvforagt, men tro ikke hans løgne.

Vend jer i stedet til vor himmelske Fader. Vær ikke bange for at åbne jer for jeres biskop eller grenspræsident og andre, der elsker jer. Når I læser andre unge voksnes beretninger om håb, selvom de har været påvirket af afhængighed, så handl på de tilskyndelser, I får. Vær tålmodige med jer selv, husk jeres guddommelige herkomst, tag en dag ad gangen og tro på Jesu Kristi helende kraft. Han og så mange andre kilder vil hjælpe os til at finde den frihed, vi hungrer efter. Giv aldrig op.

Jeres ven,

Richard Ostler

Udskriv