2004
’On suuri rakkaus Jumalan’
Toukokuu 2004


”On suuri rakkaus Jumalan”

Evankeliumi on totta. Minä tiedän sen. Olen sen todistaja.

Seison tässä nöyrin sydämin – sydän täynnä rakkautta tätä työtä kohtaan, teitä kohtaan, jotka olette täällä ja jotka kuuntelette. Viime konferenssissamme puoli vuotta sitten seisoin tässä presidentti Gordon B. Hinckleyn vieressä. Hän kehotti minua heiluttamaan teille, ja käytin silloin kaiken energiani. Olen kuullut joidenkuiden sanovan heidän luulleen, että heilutin hyvästiksi. Mutta olen tullut tänne tänään osoittamaan teille ja kertomaan teille, että olen palannut. Eikä minulla ole ketään muuta kannattamassa käsivarttani.

Ymmärrän rukouksen ja uskon ja omistautumisen voiman ja kiitän taivaasta tulleista kallisarvoisista todistajista. Ja niinpä seison täällä tänään vain esittämässä todistukseni ja tervehtimässä teitä. Toivon, että seuraavan konferenssin tullen olen täysin parantunut ja kykenen tekemään sen, mitä minulta pyydetään.

Jumala elää. Hän on Isämme – Isämme taivaassa.

Eliza R. Snow, joka kirjoitti joitakin kuuluisia laulujamme, erityisesti sakramenttilauluja, kirjoitti seuraavat sanat:

On suuri rakkaus Jumalan,

Se täytti taivahan.

Ajatelkaapa sitä hetkinen mielessänne. Koska siellä me olimme.

On suuri rakkaus Jumalan,

Se täytti taivahan.

Se antoi Pojan ainoan

Kärsimään kuolemaan.

(”On suuri rakkaus Jumalan”, MAP-lauluja, 119.)

Me halusimme tulla tänne. Ja niinpä olemme täällä, koolla tässä laajassa salissa, jossa voimme puhua toisillemme ja todistaa ja esittää todistuksemme. Vakuutan teille, että niinä unettomina öinä, joita minulla toisinaan on ollut, kun olen yrittänyt ratkaista kaikki ongelmani ja löytää uusia ratkaisuja asioihin, jotka on tehtävä, minulla on ollut sellaisia taivaallisia ajatuksia, jotka kohottavat meitä. Jumala, taivaallinen Isämme, rakastaa meitä, kuten meidän tulee rakastaa Häntä. Hän valitsi Poikansa tulemaan maailmaan ja tuomaan Jeesuksen Kristuksen evankeliumin, jonka mukaan tämä kirkko on saanut nimensä ja josta me todistamme. Pidän kunniana saada seisoa todistamassa tänään tämän kirkon perustamisesta ja rakkaudestamme presidentti Hinckleyä kohtaan, joka johtaa meitä tänä päivänä.

Evankeliumi on totta. Minä tiedän sen. Olen sen todistaja. Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen nimessä. Aamen.

Tulosta