2021
Han er verdens lys og liv
Oktober 2021


Mitt vitnesbyrd

Han er verdens lys og liv

Som en misjonær for Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige har jeg elsket å dele evangeliets budskap om håp med andre, spesielt under en tid med masse usikkerhet og frykt slik som det har vært under denne pandemien. Det har også vært tider hvor jeg har selv følt meg fortvilet, redd, utilstrekkelig, trist og sliten. Men gjennom alt sammen har jeg funnet styrke og trøst i Kristus og hans løfter. Et av mine favorittskriftsteder mens jeg har vært på misjon har vært Mosiah 16:6-9. Jeg elsker Abinadis budskap til Kong Noah og hans folk om Jesus Kristus hvor han sier:

Og videre, hvis Kristus ikke hadde kommet til verden – jeg taler nå om det som skal skje asom om det allerede hadde skjedd – kunne det ikke ha vært noen forløsning.

Og hvis Kristus ikke hadde oppstått fra de døde eller hadde brutt dødens bånd, så graven ikke skulle ha noen seier og døden ikke skulle ha noen abrodd, kunne det ikke ha vært noen oppstandelse.

Men det er en aoppstandelse, derfor har ikke graven noen seier, og bdødens brodd er oppslukt i Kristus.

Han er verdens alys og liv, ja, et lys som er uendelig som aldri kan fordunkles, ja, og også et liv som er uendelig, så det aldri mer kan bli noen død.”

Kristus er lyset som skinner i mørket og som aldri kan fordunkles. Jeg har fått et sterkere vitnesbyrd på disse atten månedene om at daglig bønn og skriftstudium virkelig hjelper oss og at det bringer oss nærmere lyset, som er Jesus Kristus. Et ektepar som jeg ble kjent med på starten av min misjon lærte meg masse om tro. Dette ekteparet var fra Angola og de hadde kommet til Sveits som flyktninger et halvt år før jeg ble kjent med dem. De hadde en sterk tro på Kristus som deres Frelser og ønsket å finne en kirke som de kunne gå til og uttrykke sin tro på ham. Mannen hadde holdt en bønn og bedt til Gud om hjelp til å finne en kirke. Den samme dagen møtte han søstermisjonærene fra vår kirke i Zurich og fikk et kort med nummeret til misjonærene og adressen til kirken på. Den neste søndagen kom han til kirken med konen sin, vi begynte å undervise dem og senere ble de døpt og ble medlemmer av Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige. Han hadde en tro på at Gud ville lede ham til en kirke og Gud svarte hans bønn i form av noen andre.

Jeg har et vitnesbyrd om at Gud er vår himmelske Fader og at han kjenner oss og elsker hver og en av oss. Jeg vet at Mormons bok og Bibelen er Guds ord. Jeg vet at ved å lese daglig i Skriftene mottar vi kraft og styrke og fred fra Gud. Jeg tror at Joseph Smith virkelig så Gud og Jesus Kristus og at han ble kalt av Gud til å gjenopprette Jesu Kristi Kirke på jorden igjen. Jeg har fått et vitnesbyrd om sannheten av dette gjennom Den hellige ånd. Jeg vet at vi kan vite sannheten ved alle ting gjennom Den hellige ånd. Jeg tror at Jesus Kristus lever og at vi kan overvinne synd, død og smerte på grunn av hans offer og forsoning.

Skriv ut