2023
Stein Aron Langbach
Oktober 2023


Våre norske misjonærer

Stein Aron Langbach

“Ako po si” elder Langbach, og jeg tjener min misjon på Filippinene. Filippinene er min mors hjemland og jeg har alltid vært forelsket i dette vakre landet.

Jeg valgte å dra på en misjon fordi jeg ønsker å tjene andre mennesker. Jeg ønsker også å dele den kunnskapen og det vitnesbyrdet jeg har om Jesu Kristi evangelium.

Da jeg sendte inn mine papirer for misjonen min, så var Filippinene mitt store ønske, og jeg er stort velsignet av å tjene i dette fantastiske landet. En liten morsom ting å legge til er at jeg valgte å ikke fortelle noen i min familie at jeg sendte inn papirer for misjonen. Det ble da en stor overraskelse da jeg fikk kallet mitt og overrasket dem. 

Jeg elsker virkelig alle menneskene her. Den tiden jeg har vært her har jeg sett mye fattigdom, men uansett hvordan folk lever og hvor vanskelig de har det, så er de fortsatt lykkelige og viser så mye kjærlighet. Jeg prøver hver dag å vise den samme kjærligheten til alle rundt meg.

Jeg vet at Gud elsker alle mennesker, vi er hans barn her på jorden. Vi kom hit av en grunn og han har en plan for hver enkelt av oss. Jeg er overbevist om at Gud har en plan for meg her på Filippinene og jeg er her for å fullføre den planen.

Han vil virkelig det beste for oss.

Jeg vet at hvis vi følger vår Frelser Jesus Kristus sitt eksempel, så vil vi bli storlig velsignet. Jeg har stor tro på at hvis vi følger hans bud, så kan vi komme og bo hos ham igjen. Det er mitt største ønske å leve lykkelig med min familie i evigheten.

Skriv ut