2018
Profeter: Et tegn på Guds kærlighed
September 2018


Det sidste ord

Profeter: Et tegn på Guds kærlighed

Fra en tale ved aprilkonferencen 2018.

Billede
prophets a sign of Gods love

Jeg ønsker at vidne for jer om, at præsident Russell M. Nelson er Guds profet på jorden. Jeg har aldrig mødt nogen mere venlig og kærlig end ham. Selv om jeg føler mig så utilstrækkelig til dette hellige kald til at tjene som medlem af De Tolv Apostles Kvorum, har hans ord og ømheden i hans øjne, da han viderebragte dette ansvar, givet mig følelsen af at være omfavnet af Frelserens kærlighed.

Er det ikke en velsignelse at have profeter, seere og åbenbarere på jorden i disse dage, som vi lever i, som søger at kende Herrens vilje og følge den? Det er en trøst at vide, at vi ikke er alene i verden, trods de udfordringer vi møder i livet. At vi har profeter er et tegn på Guds kærlighed til sine børn. De fortæller om Guds løfter og om Guds og Jesu Kristi sande væsen til deres folk.

Jeg vidner direkte fra hjertet om, at profeter taler ved Helligåndens kraft. De vidner om Kristus og hans guddommelige mission på jorden. De repræsenterer Herrens sind og hjerte og er kaldet til at repræsentere ham og lære os, hvad vi skal gøre for at vende tilbage for at bo i Guds og hans Søns, Jesu Kristi, nærhed. Vi bliver velsignet, når vi udøver vores tro og følger deres lære. Ved at følge dem bliver vi lykkeligere og vores liv mindre komplicerede, vores vanskeligheder og problemer bliver lettere at bære, og vi skaber en åndelig rustning omkring os, der vil beskytte os mod angreb fra fjenden i vore dage.

Jeg vidner højtideligt om, at Jesus Kristus er opstanden, han lever, og han leder sin kirke på jorden gennem sine profeter, seere og åbenbarere. Jeg vidner om, at han er verdens Frelser og Forløser, og at vi gennem ham kan blive frelst og ophøjet i vor kære Guds nærhed. Jeg elsker ham, jeg tilbeder ham. Jeg ønsker at følge ham og gøre hans vilje og blive mere som ham.

Udskriv